100 år sen, mycket har hänt !

hejsan. nu va de lite väl längesen jag skrev. jag har opererats nu i alla fall ! allt gick bra. har en tejpbit på halsen o jag vill bara säga att jävlar va jobbigt de är att visa den bland folk man känner. man måste gång på gång berätta va man har gjort för de som inte vet o alla frågar hur man mår. de börjar bli tjatigt!

för dej som aldrig opererats förut som är nyfiken på hur de går till eller  som ska opereras o är jättenervös som jag va :P så tänkte jag berätta typ hur de gick till för mej. det jag kommer ihåg. de är läskit när mamma berätta saker som jag inte kommer ihåg, jag hade min egna uppfatning över saker jag sa o gjorde :P

de första man får göra är att åka till läkaren några dagar /nån dag innan oprationen för att prata lite o träffa narkosläkare o svara på frågor o få tvättsvampar. 
sen när man kommer hem så slka man duscha på kvällen med svamparna samt även på morgonen, man måste byta lakan o massa saker. :P allt ska vara sterilt....

sen åker man in till sjukhuset till avdelningen där man ska opereras, de kan hända att man får vänta lite men jag kom in direkt.  så jag fick en sömntablett och några typ lugnande :p hahaaha ah. lugn kan man säga att jag va :P dom verkade rätt fort. sen fick man byta om o gå på toa innan :P sen fick man finfina strumpor så la man sig i sängen o blev gladare o gladare som om alla oros känsllor förasvann :P

efter en stund så rullade man iväg mig till operationssalen  fick vänta i typ 10 minuter kanske ? haha (som sagt dålig uppfattnig) sen rullade dom in mig till själva operationsrummet fick lägga mig på den smala sängen o så satte dom på lite klistermärken o kanyl o grejer, sen frågade narkosläkaren om de va okej att sövas o fnittrig o lugn som man va så gick ju de bra o så somnade man efter några skratt :P

den medicinen /lugnande tabletten va ju de bästa jag någonsin vart med om :P hahaha de är som om man är jättetrött o full :P  o så är man gladast i världen. mamma sa att jag låg o dregla men de kommer jag inte ihpg. o så sa hon att jag snacka konstigt. jag kommer ihåg att jag tjatade om kanylen att jag ville ha den på armen o inte i armecket. sen allt däremellan va bara fniss :P så jävl skönt :P

innan man hann somna så hade man vaknat. man va yr o mådde illa o allt jag tänkte på va om jag hade drenage i halsen :P (en slang som leder ut vätska )  men de hade jag inte. fick ligga på uppvaket i 6 timmar o fick smärtstillande. sen rullade dom in mig till mitt rum där jag spydde (vanligt ) dagen efter åkte jag hem med värktabletter o mjukisbyxor. allt jag kunde äta va kräm. de va jobbigt efteråt o jag hade inte gjort de igen (halsoperation) annars har allt gått bättre o bättre . har precis slutat med värktabletter o tar dom mbara vid behov ( om jag sovit konstigt för man får ont i nacken av denna operation )

men de va typ så de gick till. ärret der fint ut. ni kommer få bilder på de så småning om :P :)
men så gick de till för mej. juste. man har ont i halsen efter en slang man stoppar upp där vid sövning, men de går över rätt fort .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0