limekyckling a la mums!

nu har jag precis anlänt till trollhättan :D har jobbar idag :P de va kul :P
i morgon har jag och J**** planer på att göra limekyckling :P  jag har nog redan bloggat om dehär receptet innan men de får bli igen... för idag ska de handla om mat tänke jag... :D

Ingridienser 4 port:
4 kyckling filéer
2 dl creme fraic
1-2 lime frukter
1 dl vatten
buljong
salt peppar soja

gör såhär:
tärna kycklingen i lagom stora/små bitar. o bryn tills de är nästan genomstekta. ta cestet från limen och pressa sedan ut saften. ett tipps är att du rullar den samtidigt som du trycker på den så får du mer saft ;)
häll saften och skalet över den stekta kycklingen o häll på creme fraich och vatten. rör om.....
häll i lite soja för färg :D o buljong för extra smak...  salt o peppar tills de smakar bra :P

till detta passar rotgrönsaker i ugnen. typ klyftpotatis och morötter :D mums :D
har hört att man kan ha lite honung i för att de söta kompleterar de sura väldigt bra.. men de är  inget som jag vågat testa :P  vad som är skitgott är om man lägger i några vitlöksklyftor till rotfrukterna :P olivolja o flingsalt ;) flingsalt är så mycke bättre än vanligt :P

måste även säga att salt med JOD i är bra. .köp de.. så ni inte får ämnesomsättningsproblem ;)

lycka till i köket ;) tihi
jag o cristopher åt ute en gång.. detta är alltså inte hur limekycklingen ser ut :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0